A la revista MundoSeat disponible a partir d'ahir hi havia una entrevista amb James Muir, el ja oficialment nou president de Seat, malgrat que l'anunci del relleu presidencial es va produir ja fa força mesos i que durant un temps ho ha estat en funcions. Un nou president que s'anunciava en ple moment d'incertesa (mentre es negociava el lloc de producció del futur Audi Q3) i que en contra del què sol ser habitual, es tractava d'un fitxatge extern al consorci (trencant la tònica de presidents alemanys de les últimes dècades), la qual cosa generava molts dubtes i pors fundades sobre quina era la intenció de VW Group i la missió encomenada al nou president. A més subtituia al probablement millor president de SEAT en els darrers anys, un Eric Schmitt, la dedicació del qual ha contribuit al un gran pas endavant de marca en temes de qualitat i canvis de mentalitat en molts treballadors i proveïdors.
La decisió final de donar la producció del Q3 a Martorell trencava una mica les teories més catastrofistes, però seguia quedant el dubte de qui era aquest nou vingut galès ex-Ford i Mazda i provinent d'una àrea (ventes) que molt rarament aporta candidats a president.
I he de dir que l'entrevista (una bona iniciativa per saber més de qui et dirigeix i a qui no tens accés normalment) m'ha sorprès positivament. Deixant de banda els seus valors (honestedad, franquesa, respecte i treball dur) i una edat i uns objectius personals que el poden tenir uns quants anys aquí (a diferència dels ex-presis que venien aquí temporalment com a salt de retorn en algun lloc del consorci), m'han agradat les idees clares que sembla tenir i l'anàlisi ràpid que ha fet dels problemes de la companyia. Aquí un recull de frases que m'han convençut (el primer paràgraf sembla extret de la meva boca en converses de menjador o amb algún amic parlant de l'empresa), només l'hi ha faltat dir que treurem un Ibiza descapotable:
"La gent ha tingut dificultats per definir què és la marca SEAT. (...) Quan llegeixes la definició de VW, Audi o Skoda, crec que qualsevol persona l'entén perfectament. (...) No s'ha tingut molt clar com definir-la ni com encaixar-la dins el llibre de marques del grup. I aquesta és la qüestió, és un dels assumptes que he estat intentant solucionar a la meva arribada. Necessitem una imatge de marca nítida. Crec que SEAT és de disseny, esportiva (no extrema) i jove. SEAT ha de ser una marca complemetària per a la resta de marques del Grup VW."
"L'estratègia de producte es basarà en oferir productes clau produits a Martorell. La nostra primera tasca ha de ser explotar la capacitat de la fàbrica al 100%. Això s'aconseguirà d'una forma tan senzilla como venent més cotxes. (...) Amb les unitats que vendrem basant-nos en aquests tres productes clau (Ibiza amb 3 versions, Leon amb 3 versions i Exeo amb 2 versions) més el Q3 ho aconseguirem. (...) De moment només m'nteressa el què es fabrica a Martorell, no el què es faci a Sudamèrica, Xina o on sigui, estem intentant fer massa coses al mateix temps sense centrar-nos en fer bé l'important."
"El competidor més adequat i rellevant per SEAT és Peugeot. (...) Té, especialment amb el 207, un perfil determinat i un estil adequat. Com a marca posseix una sèrie de valors que crec que SEAT hauria de tenir. Peugeot és un digne competidor, que a més, ven molt més que SEAT. I en aquest sentit hi ha molt on atacar."
"Per mi el primer és erradicar les pèrdues i aconseguir un volum sostenible. Hi ha tres coses fonamentals: guanyar diners, aconseguir una presència sostenible i tenir esperit guanyador. (...) L'esprit guanyador és, per dir-ho d'una manera més quantificable, tenir un clar lideratge en el mercat espanyol."
01 de setembre 2009
Entrevista a James Muir
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Deixa el teu comentari