31 de juliol 2007

Cuba: el viatge (II)

Pel transport a Cuba entre ciutats no hi ha masses opcions: llogar cotxe, fer autostop (una odissea amb la de gent que n'hi ha fent-ne), taxi o autobusos Viazul (només per turistes). L'opció més clara per un alone-traveller com jo estava clara, per relació preu-comoditat. I va ser una sort (o no), perquè em va permetre conèixer d'altres turistes amb qui està acompanyat en la resta de viatge. En primer lloc la Marita (Noruega), amb qui em vaig acabar assentant per permetre a una parella que va entrar en últim moment que s'assentessin junts. I després un grup de tres profas i un profe espanyols amb qui vaig coincidir més tard en la ruta.
La primera parada era Viñales, poble rural, molt tranquil, ideal després de l'estrès de la Habana. El poble no té res especial, una Plaça Major, un centre cultural, un parell de bars i les cases de la gent, però serveix per veure la vida rural de l'illa, sempre entre "", doncs no deixa de ser també un lloc turístic on avui en dia molts viuen d'això. Arribat al migdia la primera tarda vaig resoldre el taxi per marxar al cap de dos dies a Cienfuegos (casualment hi havia 3 persones més anant a Trinidad i podíem compartir taxi) i després vaig agafar el bus turístic que et porta als punts claus de les rodalies, la majoria mers punts turístics enmig de la natura, sense massa interés. Allà vaig conèixer l'Anna (una noia de Badalona que viu temporalment allà) i el David (el seu xicot cubà que surt en una telenovel.la del país). A destacar: La Cueva del Indio (una cova interessant amb una part de trajecte en barca, però que es fa a correcuita per donar temps al guiri a avorrir-se entre les tendes de souvenirs del final del trajecte), el Mural de la Prehistoria (una curiosa pintura enorme en una muntanya) i la parada a l'Hotel des d'on es veu tot el vall, preciós. El millor de Viñales és la natura i això és el màxim atractiu, val la pena fer alguna caminata pels camins del vall o apuntar-se a alguna ruta de cavall, com vam fer la Marita i jo. Primera experiència i després de 5 hores les engonals destrossades... el què em va permetre tenir una tarda de vida cubana: sentat en la cadira balancejant, birra en mà i mirant el què passava pel carrer. La casa estava bé i el menjar ofert per la mestressa Dianely estava boníssim i era impossible d'acabar. La nit a Viñales, a pesar del tamany del poble no desmereix i tant el bar musical com el centre cultural ofereixen bona música en viu, beguda a bon preu i un bon ambient, on un es troba fàcilment amb tots els visitants del poble, quelcom de públic local i noies en recerca de diner ràpid. Acompanyat la primera nit per la Marita, vaig conèixer a les tres austríaques, que casualment compartien el meu taxi ja reservat, i amb qui passaria la segona nit, el viatge amb taxi, les nits a Trinidad i una experiència amb la PNR (Policia Nacional Revolucionaria).
L'experiència amb el taxi va ser esgotadora, sense un taxista gaire xerraire, les austríaques darrere amb qui no podia parlar pel soroll del vent (i és que a sobre no hi havia aire condicionat) i amb una ressaca de la nit anterior que es va allargar al trobar el grup d'espanyols. Cansat doncs vaig arribar a Cienfuegos, on m'acomiadava per un dia de les austríaques i m'esperava una tarda esgotadora, per la calor, de visita de la ciutat. Ciutat que fora de la zona més cèntrica, el passeig de Martí (fins a la sopa aquest home) i del palau d'estil mossàrab de la zona més residencial no té massa per veure, però em va agradar veure un lloc menys turístic. I per la nit Costa Azul amb els espanyols, una disco a l'aire lliure al costat del seu Malecón, amb espectacle al principi i discoteca després. I el millor amb uns preus per fi realment barats en comparació amb les nostres terres. Les noies més maques de Cuba també les vaig veure allà (la ciutat ja té fama per això), sense que això impliqués que no entressin en el joc general poc seductor de venir directe a pels teus diners.
Al dia següent novament Viazul i cap a Trinidad, última parada del viatge (sense comptar el retorn a la Habana).

To be continued and finished...

Fotos Viñales
Fotos Cienfuegos

0 comentaris: