18 de maig 2010

Barcelona parla

Intent de publicació al blog de l'alcalde Hereu sobre les zones de càrrega i descàrrega. De moment pendent de què es solventin problemes tècnics, seguirem intentant...

Bona tarda,

volia plantejar l'injust que em sembla que les zones de càrrega i descàrrega siguin exclusives per alguns tipus de vehicles. Perquè un turisme no pot efectuar una maniobra de càrrega i descàrrega en aquestes zones? Resulta que un no pot fer una mudança o carregar alguna cosa pesant al seu pis sense ser multat?
Avui, al efectuar una càrrega d'articles pesants he rebut la desagradable sorpresa de ser multat per haver aparcat en una cantonada de càrrega i descàrrega, malgrat que han estat menys de cinc minuts, que havia posat un disc horari que tinc malgrat ser turisme, i havia deixat una nota dient que estava realitzant una mudança. Al baixar m'he trobat al vigilant, però com aquest ja havia tirat la seva foto, m'ha dit que ja no hi havia res a fer. Al preguntar-li quines opcions hi ha doncs per fer aquestes maniobres, m'ha remès a la zona verda o blava, però ambdues no existeixen ni al carrer urgell ni al carrer aragó ni en les 4 cantonades on es creuen els dos carrers. Les illes pròximes estaven plenes. On se suposa que he d'aparcar doncs? Deixar-lo en doble fila, sobre la vorera, etc, considero que són accions que realment molesten, però en una cantonada "ben" aparcat en la zona de furgonetes?
La meva proposta constructiva és que tot ciutadà amb cotxe inscrit a Barcelona disposi de disc horari. La zona de càrrega-descàrrega no ha d'estar vinculada al tipus de vehicle, sino a l'acció. Per tant podria ser coherent que un turisme pogués aparcar-hi per exemple 10 minuts (s'entén que buidar un cotxe és més ràpid que una furgoneta).
Entenc que una acció d'aquesta mena seria vista pels ciutadans com un intent de servir-los, mentre que la normativa actual no la podem percebre més que com una manera de sagnar més econòmicament al contribuent i allunya la classe política del ciutadà. Almenys abans quan només els guàrdies et podien multar, com no necessitaven fer foto, un podia raonar amb ell i aquest la trencava si veia que hi havia certa justificació en la infracció. En canvi el mecanisme actual de vigilant i foto es converteix en una màquina de fer diners sense importar el ciutadà.

Atentament

Jordi

PD: malgrat el disc horari i la nota explicativa dient que serien 10 minuts, el vigilant no només ha posat la multa, sino que ja havia fet l'avís de grua, la qual cosa significa 150 € pel ciutadà sense possibilitat de recórrer. Trobo un escàndol que es faci ús del servei de grua per retirar vehicles que no molesten el trànsit i no porten un temps llarg mal aparcat.

3 comentaris:

joanda ha dit...

és un escàndol...em sap greu això, però és ben clar que el nostre ajuntament necessita pagar tots els gastos inútils que genera... Visc a Barcelona!

Marc Gil ha dit...

Són uns inútils totals. A veure si tens sort

sukkus ha dit...

Després de dos setmanes intentant-ho no vaig ni aconseguir penjar-ho