23 d’octubre 2007

Krakau 20-10-07

Després d'unes setmanes de visites, el finde passat tocava un viatge llargament programat i esperat amb moltes ganes: Cracòvia. Desgraciadament hi va haver una baixa d'última hora per lesió, però la resta (Jorge, David, Alfonso i un servidor) ens dirigíem a descobrir aquesta bonica ciutat polonesa i especialment a comprovar si la rumorologia popular de la festa nocturna era certa o no.
En arribar la primera sorpresa va ser certificar que l'apartament que teníem en ple centre i per un preu espectacular de 25 € la nit estava efectivament genial. Dues habitacions dobles, sofà llit, menjador, cuina americana, sala d'estar, dos banys, tot modern i impecable.
Prèviament a la festa s'havia d'omplir l'estómac. La ciutat no és fàcil en aquest sentit, restaurants se'n veien molts, però la majoria estaven buits. Finalment ens vam decidir per un davant l'apartament, on dues noies autòctones que feien propaganda del lloc ens vam acabar convencent. Caret per la ciutat que era, però almenys ple i realment vam menjar exquisitament les especialitats locals.
Per sort la nit de la ciutat tal i com ens havien promès no té res a veure amb el desert dels restaurants. Això sí, cal anar d'hora en comparació amb horaris espanyols. La ciutat està plena de bars, pubs i discos, bars musicals, la majoria en soterranis que es converteixen en autèntics laberints plens de sorpreses en forma de noves sales. La música dominant és techno-dance bastant comercial dels últims anys i l'ambient és molt bo. Les belleses femenines locals són abundants i bé, segons diuen si un va suficientment a sac (s'ha de ser molt directe, evitant jocs seductors que s'allarguin), accessibles. Lamentablement no vam ser capaços d'acabar de rematar amb la tàctica que ens havien dit, però intents i diversió no van faltar. I és que la oferta nocturna és de qualitat i variada en quant a locals, la majoria sense entrada a pagar. Els cubates són però a l'alemanya i sinó un ha d'anar a xupitos de vodka (de qualitat variable, vaig provar el millor probablement mai begut, però d'altres que feien realment mal) o d'altres especialitats locals (com un amb un alcohol de 95º amb granadina i redbull que només servien de 8 en 8, dos rondes per suposat).
La primera nit acabava per mi a les 4 (amb una taja considerable), i la primera nevada de l'hivern per tornar a casa. I a les 9 de peus degut a l'energia de l'Alfonso, que ho acabaria pagant de cara a la segona nit. Descartada una excursió a Auschwitz (6 hores), vam decidir veure el centre, que té forces llocs d'interés i l'arquitectura del qual s'allunya de la ciutat comunista que un es troba a les afores. Plaça del mercat, nombroses esglésies, carrers acollidors i el Wawel (castell) destaquen com a llocs d'interés. El dinar va ser molt local, en un típic Bar Mlzeny, que ve a ser com una cantina comunista, on el dinar dels quatre va costar com un plat del sopar anterior. Un cop s'ha d'experimentar. Per la tarda, curta visita, migdiada i al vespre vam anar al barri jueu, o zona més bohèmia de la ciutat, on vam sopar com senyors en un argentí i vam fer les primeres copes. Després vam seguir la festa, descobrint nous llocs i repetint-ne alguns, mantenint-se la bona tònica general. Com a llocs a destacar, el 9, Midgard Club, Cien Club, Prozac i Lubu Dubu+Paradox(+Kitsch si algú li va l'ambient gay). Controlant més els xupitos, un va poder aguantar millor la nit i tancar tots els locals que visitàvem per tornar a les 6 a casa.
I a les 9:15 novament de peu, aquest cop per intentar visitar les mines de sal que hi ha a la vora i amortitzar turísticament més la visita. Les mines són espectaculars, enormes, amb sales i capelles construides sota terra fins a uns 15o m de profunditat. Llàstima que el cansanci que duiem a sobre i el haver de fer una visita guiada de dues hores en perfecte polonès (per falta de temps nostre), no va fer que l'acabéssim de disfrutar com es mereix.
Ja de tornada vam veure les últimes voltes de la F1 (gran victòria de Raikonnen) a l'aeroport de Munich i cap a casa a descansar el què no havíem fet.
Cap de setmana perfecte que tindrà continuitat amb d'altres visites a ciutats d'Europa de l'est que val la pena descobrir: Bratislava, Budapest, Ljubljana, Riga, Tallin, Istanbul, Estocolm, Sant Petersburg? Schaumamal.