24 d’octubre 2007

IAA Frankfurt

Ja fa dies que es va acabar però fins ara no he pogut parlar d'ell. L' IAA és un dels salons de l'automòbil més importants del món, on cada dos anys es presenten moltes de les novetats de l'any següent. Especialment de constructors alemanys, que juguen a casa. Aprofitant l'exili laboral en el què estem, ens vam ajuntar uns quants per anar a visitar-lo i veure per on es mou la competència i les tendències del món del motor en general.
El lema estrella d'aquesta any, quedava clar ja només entrar, i era el medi ambient. Queda clar que el canvi climàtic cada cop preocupa a més gent i el sector del motor no es vol quedar enrere, dins de les restriccions que li otorga l'economia personal de la gent (tothom s'omple la boca d'ecologia però pocs estan disposats a pagar molt més per un cotxe ecològic) i el poder del petroli (que fa que sigui molt dificil canviar tot el sistema d'infraestrctures actuals). Així que la solució actual provisional queda clara, la tecnologia híbrida, que totes les marques s'encarregaven d'explicar. De totes maneres segueixo pensant que l'èxit del Prius (que ni molt menys va ser el primer), s'ha basat en ser un model exclusivament híbrid, i com a tal permet a la gent "fardar" d'ecologia. Així que totes les marques que presentaven futures versions híbrides també caldrà que diferenciïn ostensiblement les versions normals de les híbrides per tenir èxit.
Fora d'això, dins el poc temps del què vam disposar per intentar visitar un saló molt gran (ni de bon tros ho vam aconseguir), doncs vam veure algunes de les novetats presentades. Les presentació més important venia probablement del nostre consorci (i no és propaganda gratuïta), amb el nou A4, que per nosaltres de totes maneres no era cap novetat. Jaguar presentava la seva competència. Aquí va una foto d'un servidor amb el Vorbau (allotjament motor) del qual derivarà el del Q5 i del qual sóc responsable. Tot i que ja estava en venta, per molta gent probablement seria la primera visió de l'espectacular R8 que Audi havia tret pocs mesos abans. Per la seva banda SEAT presentava probablement amb el Tribu un dels millors prototips del saló, i que malgrat arriba tard, esperem acabem comercialitzant. Un altre que tampoc deixava indiferent era l'imponent X6 de BMW, que poca sortida però se li preveuria a Europa (una altra cosa són els EEUU que no deixa de ser un mercat important).
El trío alemany competia no només en models, sinó també en la presentació dels seus propis pavellons, i aquí cal reconèixer la derrota d'Audi com a marca més del consorci VW, respecte a les independents BMW i Mercedes. Molt juvenil era especialment el de Mini, que era realment una disco dins del saló. La marca britànica depenent de BMW presentava a més el Clubman, un altre mostra de com vendre imatge cool a partir de dissenys discutibles.
La diada va portar també moments de dieta alemanya i de visions més interessants que els cotxes. I és que per molts segur que el més interessant de SEAT era això i del saló aquesta bellesa.

0 comentaris: