09 d’octubre 2007

Herbsfest, Neuschwanstein, Bamberg i Würzburg 06-10-07

Seguint amb la marató de visita en dates properes a la Oktoberfest, el següent torn era pel Lluc, que aprofitava una setmana de festa per fer una visiteta a Alemanya i avui proseguia cap a Praga. Com a bon birrero que és i després de les moltes cerveses compartides a Manresa estava clar que el plan inicial era veure la Oktoberfest. Estàvem en l'últim cap de setmana i per tant, un servidor ja havia experimentat la desil.lusió per aquest gran mite. Després de la bona però afortunada experiència inicial, el cap de setmana anterior vam descobrir la crua realitat, a pesar de què l'Alfonso, el Fran i jo vam suar per poder plegar divendres a les 14h i intentar així entrar. Sense èxit, excepte a la Weinzelt o tenda del vi, que clar, no és el rotllo. Si mai algú vol anar a la Oktoberfest, que s'agafi vacances, vagi entre setmana i estigui al migdia allà privant, sinó oblideu-vos.
Així que fent ús de l'experiència vaig convèncer al meu hoste per mostrar-li la Herbsfest d'Ingolstadt, que ve a ser el mateix en petit. I crec que no va empenedir-se. Lloc segur, cerveses més barates, bon rotllo amb els companys seatons i sobretot una parella surrealista, que va ser blanc de les conyes de la nit. La cara del noi és el resum del què ve a ser una festa d'aquest estil. I la noia, bé, sense comentaris, una potencial futura dona maltractada. El millor però va ser quan parlant amb les pueblerines de la taula de darrere, una va resultar ser la mare del noi!!! Per cert, el Lluc va demostrar que la seva facilitat per xerrar amb tothom traspassa fronteres i barreres idiomàtiques. En fi, tres Mass després (la gerra de litre, que per cert, per fi em vaig emportar a casa com a record) proseguíem la festa a l'Amadeus, fins que el pensar en el dia següent ens va portar a anar a dormir unes horetes.
Dissabte tocava repetir Neuschwanstein i Wies, i no repetiré el ja explicat, només diré que el castell més famós d'Alemanya pot ser això... o això. El dia el vam acabar a Munich, on vam veure breument l'Oktoberfest que es permet visitar, i vam sopar a la Hofbräuhaus abans de tornar a Ingosltadt.
Diumenge tocava innovar i visitar ciutats encara desconegudes per mi: Bamberg i Würzburg. Ambdues situades en la regió dels Franken, al nord de Baviera, Bamberg és una ciutat episcopal que em va encantar. Realment el centre amb el riu és preciós i cada cantonada ofereix noves sorpreses que obliguen al visitant a seguir i seguir amb la visita. Probablement no tant coneguda com Nürnberg o Regensburg, però probablement més interessant encara per qualsevol turista que decideixi perdre's per Baviera. Würzburg és una ciutat ja més gran, amb un centre correcte i més típic alemany, amb un castell en un turó a l'altra banda del riu i que mereix parar-se en una ruta per aquella zona.
Ahir ja va tocar tornar al curro, el què no va impedir un sopar per Ingolstadt amb el Lluc i el Juan Diego, un company de l'ETSEIB que acaba d'arribar com a resident provinent de VW Braunschweig. I abans d'anar a dormir i despedir-nos fins a la propera, clar, una última cervesa i partida de Carcassone.

Fotos

Anònim ha dit...

El segundo "aixo" es jodido. No se ve nada!

Jarra de litro... tendras que tener alguna más para las visitas.

"el mundo es un pañuelo" i mai hauria cregut que acabaria sopant amb el Lluc (creador del Sociopath o aprenent de Tarzan) a Alemanya. Sincerament em va al.legrar molt la trobada d'antics ETSEIBeros i lo fàcil que és espantar a un cambrer Alemany amb el meu saque :-).