No hi ha res que em faci més ràbia dels polítics que quan prenen les seves decisions unilaterals, al marge del què pensa la majoria de la societat i molts experts, i amb una sobèrbia impròpia d'algú que no deixa de ser un representant temporal de la (majoria?) de la nostra societat. L'última és la confirmació del conseller Saura de l'aplicació a partir de l'any que ve de la impopular mesura de limitar a 80 km/h en tot l'entorn de l'àrea metropolitana de Barcelona. Ja vaig deixar clar en el seu dia la meva postura sobre aquesta mesura. Però el què més ràbia en fa, és que immediatament després que el RACC presenti un informe que desacredita els càlculs fets pels experts governamentals, es confirmi amb tota la xul.leria que s'aplicarà la nova restricció (por mis huevos) i es pasa a desacreditar a una entitat independent de reconegut prestigi, dient barbaritats com que no els hi importa la salut de la gent o que el RACC vol que els cotxes segueixin contaminant (suposo que deu cobrar per gram de CO2 llançat a l'atmosfera). L'informe confirma el què ja vaig enunciar, lògicament amb més arguments i molt més ben explicat i detallat, un informe que no només expressa una opinió contrària a la del govern (com la meva), sinó que agafa l'estudi d'aquest, mostra els errors i refà els càlculs: només això hauria de sobrar per com a mínim considerar-lo abans de carregar irreflexiblement. També dóna una solució alternativa, molt més conservadora que la que ja proposava en el seu dia (que sí seria una proposta coherent d'unes esquerres ecologistes de veritat), però que efectivament seria molt més eficaç. I que és la que en realitat s'està aplicant a Alemanya, malgrat els exemples falsos donats pel Conseller. Efectivament en les mateixes Autobahn i en els mateixos trams on un servidor ha experimentat els límits de velocitat d'un vehicle, també un servidor ha arribat a anar a 60 perquè així ho indicaven els panells lluminosos que regulen en funció del trànsit. És la solució coherent tenint en compte la tecnologia actual disponible i que de veritat ajuda a reduir embussos i accidents, i de retruc, la contaminació.
16 d’octubre 2007
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
El que no té cap sentit, i ho he dit més d'una vegada, és que tinguis el mateix límit de velocitat tan si plou, com si neva, com si fa sol. És absurd.
Si volen reduir la contaminació que arreglin d'una maleïda vegada les Rodalies, que no ho faran perquè ara el que dóna vots (¿?) és acabar un AVE amb 20 anys d'endarreriment.
Tot plegat, patètic.
Deixa el teu comentari