18 de gener 2008

Coses a fer quan estàs a punt de morir...

No, no cal que sigui Denver, però tampoc serà Ingolstadt; recolliré el teu meme i no serà ni avui, ni demà, ni dintre de tres setmanes, si m'ho permets serà dintre d'uns mesos, vivint de nou a Barcelona (compartint pis? posem que sí). Posarem que és un dia entre setmana amb temps estiuenc. Em llevo i sé que a les 12 de la nit la meva vida s'acabarà.

7:00: em llevaria a la mateixa hora que cada dia, com si anés a currar (a SEAT?).
7:40: a pesar de les restriccions d'aigua gaudiria d'un dels meus plaers, dormir-me sota la dutxa amb aigua molt calenta. Em vestiria ràpidament i sortiria de casa, ipod amb cançons cinc estrelles a l'oïda i mòbil desconnectat. Agafaria un autobús (no aniria a treballar clar) i contemplaria la gent i la ciutat amb un somriure (trist?) a la boca.
8:10: arribo a Plaça Catalunya. Passejo sense pressa pel Raval, Barrri Gòtic, Les Rambles... Arribo al Port de Barcelona. Em dirigeixo al barri de la Barceloneta, esmorzo un entrepà amb una clara en un bar front de la platja... Contemplo el mar en un dia assolellat.
11:20: entro als cinemes Icària i em fico en una sala d'alguna pel.lícula que m'atregui, no massa llarga, per despedir-me del setè art. Abans de començar el film, connecto un moment el mòbil i truco a ma mare. Avui he demanat festa per fer gestions de bancs i vinc a dinar.
13:30: després de pujar pel carrer Marina, arribo a casa i dino amb ma mare. No li dic res sobre el meu final, però disimuladament li expresso aquells sentiments que de vegades als fills (i més a mi) ens costa expressar.
15:00: surto de casa i agafo el metro cap a la universitat. Recorro alguns dels seus racons, demano si per fi ha arribat el meu títol, saludo a algun professor i el venedor de la llibreria (li compro una novel.la), contemplo a les noves generacions... Vaig a la sala d'ordinadors, escric unes línies i les guardo en un word al pendrive. Faig una cervesa al bar i aconsegueixo un peta, pagant el què calgui. Envio un sms a tots els contactes del mòbil: a les 19h al Galway.
17:30: vaig a casa i agafo el cotxe. Pujo al castell de Montjuïc i miro la ciutat des de la seva magnífica perspectiva. Deixo la novel.la comprada en algun racó.
19:00: arribo al Galway aparcant malament el cotxe. Invito a totes les begudes als què hagin vingut i comparteixo els últims riures. No dic res, només que he decidit deixar el curro per fer una volta al món...
21:00: agafo el cotxe i aparcant malament em dirigeixo a algun restaurant de luxe de la ciutat. Demano el millor plat i una ampolla del millor vi.
22:30: Torno a agafar el cotxe i em dirigeixo a alguna sortida sud de la ciutat. Ja fora d'ella i amb poc trànsit dono gas a fons i saludo a alguns radars de la zona 80. De pas exploro per primera vegada el límit de velocitat del Peugeot.
23:00: entro de nou a Barcelona, m'aturo un moment en un cafè d'internet conegut, copio el text del pendrive al blog i publico el meu últim missatge. Envio un mail a tots els meus contactes amb el link a aquest post.
23:30: descapoto el cotxe i pujo per la carretera de Vallvidrera. M'aturo a l'aparcament des d'on es contempla la ciutat il.luminada de nit. Encenc el pur i lentament, contemplant la meva estimada Barcelona, recordant amb llàgrimes als ulls els meus éssers estimats i repassant la meva vida...
a les 24h em despedeixo dels meus quasi 27 anys d'existència.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

¿Eliges morir en el coche?
Eso es dedicar una vida a la carrera profesional :-)


uff, he comentado el tema con otra gente, y hemos tenido que cambiar de tema por el ambiente de tristeza que se estaba creando.

xerop ha dit...

Es un tema capaz de ponernos triste, luego creo que es un tema "importante", por muy claro que esté que es irreal, TT. Se trata de 'jugar' un poco, y me parece que cada meme (yo he leído tres diferentes sin contar el mío) dice mucho de cada uno.

Kus, m'ha encantat l'olor a "amor a BCN" que despren el post... Compartint pis, i tant!

sukkus ha dit...

Hombre TT, morir en casa es una putada para los seres queridos que te encuentran de repente, ya sea mi madre en su casa, los amigos con los que compartiría piso o una posible chica que hubiese conocido en su casa. Piensa que hablamos de una muerte completamente inesperada...
Y si tengo que morir fuera, pues hombre, lo prefiero sentado en mi coche (ya he dicho que descapotado, así que sentiría el aire igualmente), que tirado en medio de la calle. Pero lo importante no es el coche, es lo que dice Dani, es morir viendo Barcelona iluminada de noche y para ello necesito el coche para llegar al sitio. Otro posible final sería pillarme una suite de los últimos pisos del Hotel Arts :)

Sobre el tema, cuando leí el meme de Dani me encantó, sin duda es el meme que he recogido con más placer. Cuando escribía mis últimos momentos me puse triste, pero me lo pasé antes muy bien jugando como dice Dani, pensando qué harías realmente. No es la situación (que puede ser real) del médico que te dice que te quedan x meses de vida (y que siempre tendrás la esperanza de qué se equivoque o que salga algun tratamiento nuevo, y que no sabes cual será el momento).
Aquí te levantas y tienes la certeza que vas a morir y que tienes menos de 24h para...

Anònim ha dit...

Claro, pero yo estaba pensando en el día después. La gente que te espara en casa, intranquila porque no has venido en toda la noche, que les notifique la policia que has muerto, identificación del cadaver, etc. (Y siendo totalmente consciente que me voy de tema, pero es lo que se me ocurría al leer el final, al tener las llaves puestas, y el coche descapotado, te veo tirado en la cuneta y a algún listo con tu coche. De todas formas, el post me ha gustado. Se te identifica claramente con tu cariño a BCN)

Y es verdad, xerop. Las respuestas dicen mucho de cada uno, y si no le pones el autor, son fácilmente identificables. El pensamiento de lo que les gustaría hacer (no lo que realmente haría) reflejan mucho la personalidad.

sukkus ha dit...

Bueno, TT, por algo dejo la nota en mi blog, seguro que alguien la lee antes del día siguiente y corre la noticia com un reguero de pólvora.
Sobre la intranquilidad por no venir, piensa que saldría del galway diciendo que he quedado para cenar con una amiga, así que no presentarme en casa no sería inquietud. Sobre lo de tirado en la cuneta, una vez muerto ya me da igual :).

Interesante la reflexión de si es lo que nos gustaría hacer o lo que haríamos. Como hemos dicho, no deja de ser un juego de una situación irreal, pero si pasase, crees que no haríamos lo que hemos puesto? Vaya, yo como mucho me imagino no haciendo lo de los radars, porque si al final no me muero, tampoco sería plan de sobrevivir e ir a la cárcel xD. El resto, no sé, ni es nada extraordinario (podría ser un día casi normal de finde), ni es nada que en caso de no acabar muriendo te debas arrepentir (sólo debería buscarme alguna excusa para el curro xD).

Anònim ha dit...

Hey Caus! Soc el Cristian...akel enano que iba al Ramón Llull y k alguna vez iba a tu kasa a toketearte los cochecitos del párking de juguete k tenías y a comer macarones, y acabaste dando clase de mates... ajaja. Ostia me ha puesto la piel de gallina, o como diría Johan: " Gallina de piel"!

Un abrazo!

sukkus ha dit...

Ei Cristian,

no cal que donis explicacions que sé ben bé qui ets. M'havia arribat indirectament que almenys algun cop llegies el meu blog, m'alegra que t'hagis decidit a posar un comentari.

Per cert, el creador del meme si cliques al link de xerop, és el dani, el meu amic i veí del primer pis :)

Anònim ha dit...

Me habéis dado envidia y yo tb me he hecho un Blog...a ver como va!
Agur!
Cristian

sukkus ha dit...

pasame el link de tu blog, veo que ya no tienes el de msn