Velocitat variable sí, movimiento 140 també. Una plataforma ciutadana està recollint signatures per actualitzar el límit màxim de velocitat en els trams rectes d'autopistes i autovies fins a 140 km/h. En la seva pàgina web, on es pot signar online, expliquen els seus motius i les dades estadistiques tretes de la pròpia DGT que demostren clarament que l'acumulació de radars en aquest tipus de vies és una mesura purament recaptatòria i no es correspon amb l'accidentalitat real. Cal distingir molt bé entre velocitat excessiva i inadequada. Per això també trobo bé la velocitat variable que s'ha implantat als voltants de l'àrea metropolitana de Barcelona: però no entre 40 i 80, sino entre 40 i 140. Reconec que el límit de 80 km/h en les hores punta que vaig a treballar ha reduit la sinistralitat en el tram d'autovia A2 que em porta al meu lloc de treball, amb la conseqüent reducció així mateix dels embussos per anar o tornar de la feina. Però en aquests mateixos trams, anar a 80 km/h per la nit, on en cap de setmana o en hores de poc trànsit, és un perill potencial de distraccions, la causa real més important d'accidents. De fet, encara m'agrada més l'estadística que surt publicada en l'article corresponent de la Vanguardia, on es veu que malgrat anar-se reduint progressivament la velocitat mitjana en vies ràpides en els darrers anys, el nombre d'accidents mortals en aquestes vies ha augmentat (tot i la reducció global que està havent-hi).
En fi, que qui vulgui signar, aquí ho pot fer còmodament, la intenció de la plataforma és presentar les signatures al congrés perquè aquest reflexioni sobre el tema.
09 de gener 2010
Movimiento 140
Escrit per sukkus a les 17:02
Categoria: Actualitat
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Tot i no ser un conductor assidu, trobo molt correcte el límit de 140 km/h en aquells trams on les carreteres estiguin ben adaptades... però el que ja no m'agrada tant és això de les estadístiques que sempre surten en els articles periodístics...
Imagina't que l'any 1999 hi hagués hagut un únic trajecte d'un cotxe anant a 300km/h i se l'hagués fotut... velocitat mitjana 300km/h accidents un!
Una estadística ben feta hauria hagut de tenir a la columna de la dreta una ràtio d'accidents/trajectes totals, sinó, els nombres per si mateixos, no són gens informatius!
Ja, les estadístiques que presenten la majoria de gent són incompletes, en tot cas, el nombre de desplaçaments augmenta amb el temps perquè cada cop hi ha més movilitat. Per tant, com bé dius, el nombre de víctimes probablement no ha augmentat per la reducció de la velocitat mitjana (que no tindria sentit excepte si això impliqués un augment de les distraccions, cosa possible però difícilment demostrable). La gran causa és probablement l'increment de desplaçaments. Però el sentit de l'estadística és per desmentir la tesi oficial que des de que hi ha política de reducció de velocitat, el nombre de morts a les carreteres s'ha reduït (malgrat l'increment de desplaçaments). Això és cert en les vies secundàries, on es produeixen la major part dels accidents mortals ( ion a part de la major pressió de radars, s'han millorat moltes carreteres, a part de l'increment de seguretat espectacular que han tingut els cotxes en la darrera dècada). Però aquesta estadística (incompleta com bé dius) sí demostra que els models de mortalitat de vies secundàries i ràpides són diferents, i que en aquestes últimes, variacions entre 120 i 140 en certs trams no han de perquè implicar un augment de la mortalitat.
Deixa el teu comentari