30 d’octubre 2006

Scoop

Una mica decepcionant l'última obra de Woody Allen. Després d'una gran obra com Match Point, on per contra el director neoyorquí abandova el seu estil particular, el retorn a les comèdies enrevesades no sembla haver-li sentat massa bé. Repeteix això sí escenari respecte l'última obra, aquest Londres aristocràtic ple de clichés que no demostra conèixer tan bé com el seu tradicional Manhattan. També repeteix la seva nova musa (malgrat que sembla que no sortirà en la següent), la grandíssima actora i icona sensual del moment, Scarlett Johansson, qui en aquesta obra ni repeteix la magnífica interpretació de l'anterior, ni atreurà tant al seus fans del seu físic, emmascarada amb unes ulleres horribles i amb algun quilet de més. Torna a flirtejar el director amb les càmeres, amb un paper protagonista que als seus setanta-un anys de vegades frega ja en excés el patetisme.
És dolenta doncs la pel.lícula? No, ni de bon tros, és una comèdia entretinguda, amb alguns gags bons i alguns comentaris àcids que faran les delícies dels seus fans. Però no aporta res de nou a la seva filmografia i es troba un graó per sota de les comèdies que l'han portat a la fama.
Caldrà esperar a veure la següent obra, que tindrà l'alicient d'estar rodada a la nostra estimada Barcelona (sembla que Woody vol premiar al públic europeu fidel que l'ha encumbrat), per veure si recupera el seu millor nivell.

1 comentari:

Anna Maria V. ha dit...

Crec que estem d'acord. Jo sembla que hagi estat més condescendent amb "Scoop" pels motius que confesso sense vergonya a la primera part de la meva crítica. Però està clar que és una obra menor i que l'únic que fa és divertir mentre l'estàs veient. També passa que, sovint, tot depèn del moment que cada persona està vivint. És a dir, de la mirada de l'espectador, del punt de vista de l'espectador. Jo la vaig anar a veure enmig d'un munt de dies treballant com una boja en la meva tesi. I, és clar, em va servir per a evadir-me totalment.
Estic d'acord amb la valoració respecte a la Scarlett Johansson. A mi, sincerament, no m'acaba d'agradar. A "Scoop" la veig sobreactuada, com imitant anteriors personatges d'en Woody. A "Match point" està millor, però no m'acaba de convèncer aquesta aureola de "tia bona" que li volen donar. Em sembla que no correspon al perfil.
Sigui com sigui, amic Sukkus, ha estat tota una troballa trobar-te a la xarxa. Encantada de creuar opinions amb algú que té els mateixos interessos. Gràcies.