Després de mesos de treball de grups formats per les administracions i les principals indústries afectades, avui el Govern espanyol ha presentat la seva Estratègia i Pla d'Acció per impulsar el vehicle elèctric al nostre país. 590 milions d'euros (que són molts diners, però menys que en d'altres països europeus) per ajudar a la compra d'aquests vehicles (ostensiblement més cars degut sobretot als costos elevats de les bateries), a la creació d'infraestructures de recarga (vitals per l'èxit d'aquests vehicles), a la investigació en I+D+i en temes claus i al marketing que ha d'ajudar al seu foment.
La societat probablement encara no ho percep, però després d'anys i anys on es parlava sobre el vehicle elèctric com un tema recorrent, sembla que l'era del canvi s'ha iniciat. La transició cap al vehicle híbrid convencional sembla inexorable per poder cumplir amb les cada cop més exigents normatives contaminants, però en uns anys els vehicles híbrids endollables i els elèctrics purs (en segmengts molt concrets) s'aniran obrint pas en la nostra societat. Un cop solventades les actuals limitacions tecnològiques (que requereixen les inversiones en I+D per poder acabar oferint un vehicle amb les mateixes prestacions que els vehicles convencionals), la tracció elèctrica hauria d'oferir al client una alternativa més econòmica (tot i que això dependrà en gran part dels impostos), a l'hora que la possibilitat d'aprofitar millor la gran generació d'energia elèctrica renovable del nostre país (que haurà de continuar creixent) i per tant contribuir a un món més net (i amb menys dependència energètica de l'exterior en el cas del nostre país).
Si a més les indústries nacionals ens posem les piles (mai millor dit) el canvi cap a l'electromobilitat és un repte que hauria de permetre la supervivència i desenvolupament d'una part important del teixit industrial nacional: la indústria de l'automoció i components, la indústria de les energies renovables i la indústria de les infraestructures de recàrrega i les seves comunicacions amb els nous vehicles. Per a les distribuidores elèctriques el repte és integrar aquesta nova important càrrega a la xarxa, sense que aquesta es vingui avall.
Queda molt treball per fer, però les disposicions sembla que són bones i esperem que aquest anunci d'avui incrementi encara més les energies i sinèrgies cap a la revolució del transport del segle XXI.
Notícia de La Vanguardia
Enllaços la Moncloa (Notícia, Resum pla d'acció)
06 d’abril 2010
Estratègia nacional per l'impuls del vehicle elèctric
Escrit per sukkus a les 19:51
Categoria: Actualitat, Motor
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Veeeerde, me gustan tus ojos verdes!!!
veeerdes me gustan tus ojos verdes!!!
Verdes como lo lagartos, como los billetes, como las aceitunas (las verdas y las negras) verdes como los lapos, verdes como el blandiblup, verdes comos lo mocos, verde como los viejos, verde como los higos chumbos que dan las verdes chumberas....
Veeerde, me gustan ....
Deixa el teu comentari