26 de març 2006

Macrolectura


Dissabte 10:30 del matí, em llevo renegant del Red Bull que em vaig fotre per sortir de festa just abans que els amics es retractessin i acabéssim tots a casa a les 3. Després de la dutxa matinal que em torna persona, m'enrecordo del mail que vaig rebre el dia anterior, just abans de sortir, d'una amiga de la uni, segons els qual es convocava el dissabte 25 a les 12 a la Ciutadella una Macrolectura. La idea era respondre a les acusacions dels últims dies sobre la joventut arran del Macrobotellón i demostrar que també som capaços de fer d'altres coses. Al llegir el mail vaig descartar poder-hi anar, doncs rebent el Roig que tornava d'Austràlia havia de tornar tard a casa, però ara s'obria novament la possibilitat de participar a aquesta idea que m'agradava.
Pujo la persiana, sol radiant, perfecte. Agafo el llibre que havia començat aquesta setmana, una birreta (que una cosa no treu l'altra) i el magnífic cooler comprat a Clermont (AUS) per mantenir-la fresca. Arribo al parc i sento dues noies darrere que també venien al mateix. Em poso a buscar i no vaig cap gran concentració, potser es tracta d'una manifestació esparcida pel parc, així que em sento en un tros de gespa on hi havia tres persones més llegint. Al cap de res, dues noies venen i em pregunten si venia per la concentració. Sí, doncs vine a la Cascada que és on estem tots.
Tots eren uns 30 que potser vam acabar sent 40 o 50. Efectivament, en la sorra de la Cascada, per ser més fàcilment vistos pels possibles espontanis com jo, es trobaven organitzadores, amics i algun espontani com jo. Va estar bé, avançar unes quantes pàgines del llibre, gaudir del sol, estar rodejat de gent amb qui comparteixis una distracció (ni que sigui una bastant individual com llegir)... Al final, abans de marxar perquè la gana apretava, una mica de conversa amb dues de les organitzadores, agraïr la bona idea i desitjar repetir l'experiència, potser amb més temps i més ben organitzat. Ahir erem pocs i a Barcelona hi ha molts més lectors. Tampoc es tracta de fer una macroconcentració espectacular, sino de reunir-nos gent amb la mateixa inquietud i compartir coneixements.
El primer pas es va donar ahir, potser no va ser un èxit d'assistència, però almenys va quedar constància en mitjans com l'Avui. Ara es tracta d'aprofitar els bons caps de setmana de primavera que ens esperen per repetir l'experiència i ser cada cop més.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Ep, no dubtis a fer un FWD la propera vegada que te n'assabentis d'una convocatòria d'aquestes. Fins als collons de que la gent relacioni jovent amb botellón... A mi l'altre dia em va sorprendre un 'homeless': l'home estava intentant pujar un carro de la compra a sobre d'una mena de cosa encara més gran, però no podia (just a la cantonada de Marina amb Ali-Bei), i com que jo just passava pel costat, li vaig fer un cop de mà. El tio anava borratxiiiiiiiiiissim, però em va dir (bé, més aviat va cridar ben fort): "¡Eh, que no se diga que los jóvenes sólo hacen botellón!", o quelcom semblant. Vaig pensar: "Vas fatal, pero ole tus huevos"...

Anònim ha dit...

Sí, tiu, si l'hagués rebut amb antel.lació us avisava, però no volia despertar a tothom dissabte matí. Per cert, les organitzadores són periodistes uab com tú, més jovenetes per això, estan a primer xD.
Sí, està clar que cansa que només se'ns asociï amb alcohol i drogues i merders, de totes maneres també estic d'acord amb el dret a veure al carrer sense molestar (per això vaig dur la meva birreta). Em sembla que està en curs un nou macrobotellón al Forum sense merders, tampoc ho trobo malament, però segur que s'apuntaran els que ho xafin tot.
Però a part d'alcohol sí que trobo bé organitzar quedades més "culturals", a veure si el pròxim cop som més i demostrem el què som!!

Anònim ha dit...

Doncs jo la veritat crec que el jovent esta perdent moltissim. Potser no nosaltres... no ens enganyem ja en tenim o en farem 25 aquest any, pero si que aquells que tenen entre 16 i 20 anys, em sembla que van bastant buits de continguts.

De qui es la culpa? Segurament no es seva, pero el que si que es veritat es que un botellon aplega milers de persones i una macrolectura nomes uns pocs.

Espai apart:
- Que gran el parc de la ciutadella, aqui a DC he trobat el seu substitut, el Mall. Vaig a correr, i passo pel costat del capitol i l'obelisc i els memorials de Lincoln i Jefferson. Veig els cirerers florits i quan em canso, ara que ja fa mes bo, m'estiro a l'herba. Un dia tambe volia anar a llegir, pero hi ha un problema, no m'agraden els arbres del mall, jo a la ciutadella llegia amb l'esquena arrepanjada sempre al mateix arbre. i si estava molt be, a mes el sol em tocava nomes les cames, cosa que m'agradava pq em mantenia l'escalforeta pero no em molestava al reflectir-se ni a la vista ni a les pagines.

Be, siau

Anònim ha dit...

per cert, ets tu el de tronja a la foto?

Anònim ha dit...

Y no aprovechásteis para hacer algún book crossing? :)

Aparte de eso, yo también tengo una anécdota justo de ayer. Cuando me ofrecí a ayudar a una señora mayor a bajar la maleta que llevaba por las escaleras del metro, me miró con una mezcla de sorpresa y desconfianza que a punto estuvo de hacerme retractarme de mi ofrecimiento; eso sí, agradeció mucho la ayuda cuando llegó abajo.

Por cierto, cuando quieras te dejo Ciudad Permutación (y me pasas el de Stephen Hawking, que le tengo ganas).

Anònim ha dit...

Sí, el de taronja sóc jo, quedo algu margi, vaig començar en la rotllana a l'ombra, però després volia prendre el solete i estirar-me de tant en tant (en la maleïda sorra) perquè l'esquena sino em feia mal (aix, que ens fem vells).

Book crossing, doncs no, però no el faria amb un llibre que m'estic llegint, ostia, hauré de preguntar al Roig què vaig fer amb el què vaig deixar a Austràlia de book crossing.

Pau, el del Stephen Hawking el té el Dani ara, quan l'acabi aneu Txes i tú.