19 de febrer 2007

Estupidesa humana

Fins on pot haver arribat l'estupidesa humana i la psicosi sobre la seguretat en els avions com per arribar a viure aquesta situació en l'aeroport de Göteborg?
Assedegat es dirigeix un servidor al bar principal que es veia i es decideix per una cervesa autòctona, la xapa de la qual encara no tenia, a pesar de no ser un país de gran tradició i del força elevat preu que costava (normal en aquell país). Arribat a la caixa, la noia molt amable me l'obre, i quan li demano si em pot donar la xapa em diu que no. Sorprès li explico amablement que col.lecciono xapes d'ampolles de cervesa i que probablement tardaré molt a venir a Suècia i que les cerveses locals són difícils d'aconseguir a l'estranger. La noia m'explica que ho entén i que ho sent molt, però que no està autoritzada a donar-me-la, que per això l'ha obert ella (així que no era amabilitat pel què sembla) i que trencant la norma posava el seu lloc de treball en perill. Resignat i sense ganes de posar-se a discutir en país forani poc conegut, un es dirigeix a assaborir el preuat bé adquirit.
Mentre un degustava el líquid, sorprenentment gratificant en quant a sabor, pensa, com es pot arribar a aquest punt? Què pot fer un humil servidor amb una xapa de cervesa? No és potser més perillós el got de vidre gruixut o l'ampolla que tinc sobre la taula. Si la xapa en sí és tan perillosa, què faig jo amb les 13 adquirides el cap de setmana i que estan a la butxaca de la bossa de mà que acaba de passar els actualment rigorosos controls de seguretat previs a l'embarcament? Qui ha posat aquesta norma tan absurda? Que m'hagin d'obrir l'ampolla, ho puc arribar a entendre, però un cop oberta, quin mal hi ha en un objecte tan inofensiu com la xapa? I essent una norma tan relativament fàcil de trencar i difícil de controlar, qui ha pogut inculcar la por en la caixera com per realment seguir-la al peu de la lletra?
Realment la ment humana no deixarà mai de sorprendre'ns a nosaltres mateixos...

8 comentaris:

flop! - Ivan Rodriguez ha dit...

Ostia, kus, ets un terrorista! Amb l'arsenal de xapes que tens a casa segur que podries carregar-te mitja ciutat!
XD
Jo flipo amb els aeroports...

Cuida't nen!

xavi ha dit...

Ei Jordi!
De fet, això que expliques és algo que jo mateix havia temut que em passaria, però no va passar res; jo li porto les xapes al cunyat de Mireia, i quan vai venir al Nadal amb unes 10 xapes, temia que em diguessin algo a Frankfurt...però res de res.

La pobra noia no té la culpa, la culpa és de la mentalitat europea, de seguir les normes a peu de lletra; això t passa a Andalusia, i te n'obren 3 més pq acabis la colecció!jaja

x cert, molta història de cervesa, però podries posar tb alguna foto de carnaval, n?o explicar les disfresses, i les noies sueques...són tant guapes com em penso?jajaj.

Ja parlem crack.

Anònim ha dit...

No me'n parlis...

N'estic fins els collons...

Treute abric jersei cinturo i sabates, amb tot aixo encara a les mans, obre la bossa de l'ordinador i treu-lo a fora, treu el mobil, el rellotge la cartera... aix merda que el bitllet d'avio i el [passaport estan a la cacadora que esta passant per la cinta...

I quan passa tot, agrait perque no t'hagin seleccionat "randomly" per una inspeccio mes profunda i mentre veus que li tiren uns polvos a la motxilla, ves a una especie de cabina que et tiraran unes rafagues de vent que et faran xiular les orelles...

Ah! I no se t'acudeixi portar una ampolleta d'aigua, que li escopiras sino al pilot i es quedara cec d'un ull!!!

ES UNA VERGONYA... en un mon on agafar un avio es cada cop m,es necessari, estem fent que la gent odii tot aquest paripe...



Ah! I es deuen pensar que son McGuiver si amb una xapa i una mica d'aigua podem fer petar un avio, o matar a l'hostessa...

Anònim ha dit...

i ara... explica carnavals!

Marc Gil ha dit...

Si, és d'idiotes per dir-ho amb suavitat. El meu record més absurd sobre el tema seguretat-aeroports va ser a l'aeroport de Miami. Hi havia unes cues enormes (3hores) per passar per l'arc de seguretat cap a la zona on estan les "Gates"...vaja, on estan les botigues guais.

Doncs només pensar que en aquella cua, que ningú absolutament ningú havia controlat previament, un, dos, tres, trenta terroristes suicides podrien haver fet volar mig aeroport juntament amb els centenars de persones que anàvem fent cua feia que em vinguessin ganes de riure i de cridar "GILIPOLLES QUE SOU!!!"

Anònim ha dit...

que mal pensado, seguro que la pobre chica se quiere presentar al torneo mundial de más y mejores chapas, y había visto en tí un duro competente.
Por otro lado, si tú compras la cerveza (no de barril, es decir un botellin completo), ¿no le podrías haber exigido un descuento por no dartelo entero?

(lo siento, hoy tengo el día tonto)

Anònim ha dit...

Bones Kus, soc nou al teu blog, i la veritat es que esta força be, dona gust llegir, felicitats.

Pel tema de la xapa, no se, potser us heu embarcat en el tema de la segurat cridant-los cap quadrats i tambe es probable que sigui per reciclatge, no? en aquest paisos no es reciclen les ampolles, les xapes i et tornen els centims? no se si es aixi amb les xapes, pero es la unica explicacio que hi trovo.

Soc en Chole,alex. que tinguis sort!

sukkus ha dit...

Hola Chole,

benvingut al blog doncs, m'agrada descobrir nous lectors i sobretot que s'animin a comentar (pel què es veu en tinc uns quants que no s'atreveixen a comentar, serà que diuen que ho llegeixen per quedar bé? xD)

Sobre el tema xapa, reciclatge no és. Sí que aquí es tornen les ampolles, però no pas les xapes. Les maneres no les vaig perdre en cap moment, sinó que en tot moment em vaig mostrar correcte. I en teoria la cambrera va dir que era per motius de seguretat aeroportuària (malgrat que en duia 11 al bolso xD).

En fi, misteris de la condició humana :)