19 de novembre 2005

Pesadilla antes de navidad (1993) i Tim Burton

Amb l'estrena de La Novia cadaver s'ha parlat molt dels paral.lelisme entre la nova producció de Tim Burton i la seva antiga de 1993 Pesadilla antes de Navidad, que encara no havia vist fins al dia d'avui. La veritat és que Tim Burton és un director desconcertant. Fins fa poc més d'un any el tenia vetat, ja que cap de les seves obres m'havia agradat: Mars Attack, una gran paranoia, Sleepy Hollow una patètica història de fantasia de por i El planeta de los simios, una burda versió que destrossava una gran i mítica pel.lícula. En tots els casos sí que se li havia de reconèixer però el gran domini que té de l'animació i els efectes, i també és just dir que té un estil molt peculiar que tindrà els seus grans fans i detractors, i jo en aquests 3 casos estava en el segon grup. L'any passat però vaig anar a la Filmoteca a veure Big Fish, dins d'una setmana on posaven les millors pel.lícules de l'any anterior. Sense recordar que era de Tim Burton hi vaig anar, i quina va ser la meva sorpresa en disfrutar d'una de les millor pel.lícules que havia vist últimament. Almenys això va servir per situar-me en un grup intermig, on alguns films d'ell m'encanten i d'altres els trobo abominables.

Amb aquest esperit més positiu cap a aquest autor doncs m'he disposat a veure avui la seva famosa obra d'animació de fa 12 anys, dirigida en aquell cas per Henrik Selick. I m'he trobat davant d'una altra bona obra del director. He de dir que el cinema d'animació no és el meu preferit, però sí que obres com aquesta o les noves produccions que es fan avui en dia, són obres divertides per a tothom (no com els tostons de Walt Disney que ens passaven de petits i que avorrien a qui t'havia d'acompanyar) i que aprofiten la tecnologia per a recrear fàcilment coses no possibles en cinema normal. Original la història de com l'organitzador de Halloween vol apropiar-se del Nadal, amb un bons efectes a pesar del temps en què es va fer, un bon ritme de la pel.lícula, és una obra que ha passat a la història i que s'ha de veure. Vista aquesta suposo que acabaré veient també la nova obra per poder jutjar el pas del temps i les diferències.

0 comentaris: