09 de setembre 2006

Richtung Deutschland wieder

Després de tant temps incert ja tinc el futur una mica més planejat, ni que sigui només a un any vista, però qui mira més enllà? Després de deixar Gestamp fa uns dies em vaig incorporar a la "nueva SEAT", concretament al Centre tècnic, dins del departament EK-11 (Desenvolupament de l'estructura de carrosseria). Aquests dies estic veient com funciona més o menys el departament, coneixent les estructures d'un cotxe, l'ensamblat de la carrosseria i adaptant-me a un concepte d'empresa molt diferent a l'anterior. L'objectiu és preparar-me per el 27 de septembre anar ja a Ingolstadt a fer de SET-Leader d'un mòdul dins del projecte AU416 (futur Audi Q5). Ahir vaig conèixer a la persona que substituiré allà i la feina sembla realment interessant. Estar amb contacte amb els diferents departaments d'Audi i els proveïdors per transmetre els problemes als projectistes de SEAT que fan el disseny, evaluar les modificacions intentant evitar increments de costos... Aquests dies estic veient el difícil que és acabar dissenyant un cotxe, perquè cada peça afecta a molts departaments diferents (premses, chapisteria, elèctrics, electrònics, disseny, acústics, transmissions, tubs, aerodinàmica, etc.) amb necessitats diverses i molts cops contradictòries, així que contentar a tothom és impossible, però s'ha de mirar de satisfer al màxim les necessitats de tots. Qualsevol canvi que apliqui un departament pot fer modificar coses dels altres, així que és una feina constant. La posició de SET-Leader em permetrà conèixer moltes d'aquestes coses i, com sempre havia volgut, saber amb més profunditat què s'amaga i quina feina hi ha darrere d'aquests objectes tan habituals en les nostres vides i que sempre m'han apassionat. A més seré responsable d'unes poques peces d'estampació (la meva especialitat professional fins ara) i de moltes més de recubriments i aïllants tèrmics del pis del cotxe (degut a la diferent organització d'Audi), la qual cosa em permetrà introduïr-me en una nova àrea de plàstics i aluminis desconeguda per mi. Junt amb tot això una nova experiència a Alemanya, aquest país amb el qual sempre d'una manera o altra sembla que estic condemnat a estar-hi lligat.

2 comentaris:

Odisseu ha dit...

colll, condemnat a estar-hi lligat?

Pero si recordo que sempre ha estat el teu pais preferit tiu! encara recordo el teu amor pel Werder Bremen!

Vinga, que vagi be la nova experiencia en tots els aspectes, nano!

sukkus ha dit...

Sí, que no s'estengui malament, la relació amb Alemanya també ha estat en part buscada per mi, dient condemna no volia significar res dolent