30 de maig 2007

I Lost fins al febrer...

I ja s'ha acabat la tercera temporada d'aquesta gran sèrie, que ara puc dir porta camí de convertir-se en una de les millors (si no la millor, tot i que aquestes comparacions sempre són molt difícils de fer). El què està clar és que mai m'havia enganxat tant una sèrie de televisió, malgrat que jo quasi ja la podria considerar sèrie d'Internet, doncs tots els capítols han estat descarregats a través d'aquest mitjà.
Lost és una sèrie diferent, quan escrivia en aquella ja llunyana primera temporada dèiem que els seus mèrits eren els fenòmens misteriosos de l'illa (que es desvetllen en compta-gotes), la lluita per la supervivència, els flaixbacs dels personatges, per conèixe'ls i relacionar-los amb les decisions que prenen en el present (a més de trencar amb els escenaris de l'illa tropical) i la seva qualitat cinematogràfica. Mostràvem certes pors, semblava que el guió s'anava improvisant sobre la marxa i tenia pinta de poder-se allargar en excès. La segona temporada efectivament va baixar en qualitat, es va perdre molta part de la misteriositat i supervivència en l'illa, a canvi de descobrir que hi havia algú més per l'illa. Seguia estant bé, però no tant. Però aquí sí que puc dir als què estiguin en aquest punt, que vegin també la tercera, per mi la millor de les tres temporades, combinant el millor de les dues anteriors. Sí, finalment es comencen a donar respostes i els guionistes estan demostrant una capacitat per sorprendre i relacionar qualsevol detall de capítols que havies considerat instrascendent, que realment un per primer cop allotja l'esperança de què s'acabarà explicant quasi tot (tot?, serà molt difícil degut a què certes decisions s'han pres per raons externes al guió, però la imaginació de Carlton Cuse i Damon Lidelof sembla no tenir límits, així que res és impossible). Més quan ja s'ha fet públic que efectivament la sèrie serà llarga, tres temporades més fins al 2010, això sí a partir d'ara més curtes (16 episodis) per donar més dinamisme a cadascuna d'elles. Temps doncs suficient perquè ens puguin explicar tot el què encara queda, que no és poc, i temps per preparar-ho. Un dels mèrits a afegir a Lost és que sap evolucionar: els personatges principals evolucionen segons les seves experiències a l'illa, apareixen i ens endinsen sobre nous personatges i es troben nous recursos als què es comencen a esgotar (com els en altre temps lloats flaixbacs dels nostre losties, que sense desaparèixer en tots els episodis, sí han sigut reemplaçats esporàdicament per dos recursos nous de la tercera temporada molt interessants i que adquiriran segur importància en el futur, junt amb flaixbacs dels nous personatges). El què no canvien són els finals, per tercer cop consecutiu els guionistes ens han deixat a tots amb un pam de nas i amb unes ganes irreflenables de què passin els mesos de descans com més ràpid millor. Aquest cop l'espera serà més dura, ens quedem sense Lost fins al febrer...

7 comentaris:

Marc Gil ha dit...

Pozi. Quin final més cabron. De la 3a temporada m'han agradat aquells episodis que semblaven fets per guionistes/directors convidats. Particularment recordo el dels diamants i els dos lladregots enterrats vius. Sembla un conte d'Stephen King. Però fins i tot en aquest cas és veritat que hi ha un munt de detallets tontos d'altres episodis que t'hi porten cap al desenllaç.

Remontada de Lost. Tot i que Heroes m'està agradant molt. A veure què fan a la 2ª temporada, perquè el final de la primera és entre previsible [ATENCIÓ SPOILER!!!]

perquè jo també hauria agafat i hauria fet sortir volant al "exploding man"

i aconsegueix un contrapunt molt bo posant al Hiro (per mi el personatge més divertit de la sèrie) en ple japó feudal. Què passarà!!??

Odisseu ha dit...

ep... jo nomes he vits la primera temporada... no he volgut veure cap altre aqui pq sino encara perdria massa temps, pero segur que al febrer ja estic al dia.. i ja no haure de patir dels spoilers

Per cert, Herois, els meus pares m'han dit que la fan a TV3 i esta comencant a enganxar-s'hi...

sukkus ha dit...

Jo ara estic pensant si passades les vacances d'estiu començo amb alguna nova serie, pero en aquest cas tothom m'ha recomenat Prison Break. Es veu que Herois pintava be, pero la segona temporada baixa molt i el final es patetic (xerop i d'altres dixit)

Odisseu ha dit...

prison break tambe m'han dit que esta molt be, pero hi ha una coincidencia... gairebe tothom que m'ho diu es public femeni, i es que resulta que a la serie, pel que m'han dit, hi ha poca quota de pantalla per a actrius, que motivin al personal (ja ho se... trist)

Jo, potser et sona una mica antiquat i avorrit, pero l'any passat em vaig baixar els capitols de Jo Claudi de la BBC, que havien fet per TV3 ja fa un temps, i la veritat que la serie, tot i ser una mica antiga esta bastant be, encara que aixo va a gustos... si et ve de gust una serie en un context una mica historic, potser et fa gracia...

Pero ja dic que son els meus gustos... no a tothom li agrada napoleon Dynamite, jejeje

Marc Gil ha dit...

2a Temporada de Heroes? Diria que encara no ha sortit.

El final de la temporada, home, no ha sorprés massa, no...Però el començament de la 2a sembla prou diferent com per justificar un seguiment.

sukkus ha dit...

potser em confonc doncs i era el final de la primera, amb tanta sèrie un ja no sap de quina temporada és la de cadascuna xD

xerop ha dit...

Té rao el Marc, es 1a, la 2a de Heroes comença al setembre, i la 3a de Prison a finals d'agost.

Jo personalement recomano Prison, té una primera temporada impressionant i una segona més fluixeta però tb molt digna. I en principi hauria d'acabar amb la tercera... o sigui que bé.

Heroes m'hi vaig enganxar des del capítol dos o tres a ritme USA i la veritat és que l'últim terç m'ha desencantat, però en general a la gent li agrada.

Propers reptes: Dexter, Galactica i potser House.