23 d’agost 2007

Audi A6 Allroad 2.7 TDi Quattro

En el primer viatge de negocis a un proveïdor des de que estic a Audi avui he conduit el millor i més car cotxe que he provat mai. Avantatges d'estar en una marca que fa cotxes de luxe, en cas de necessitar-ne un per viatge de feina tens la possibilitat de rebre un cotxe com aquest, valorat en 75.000 €.
Acabats excel.lents, aïllament acústic de l'habitacle perfecte (tant contra soroll de motor com aerodinàmics), disseny interior molt aconseguit i equipament complet, on un no hi troba a faltar res. El confort i la dinàmica del cotxe és excel.lent, sentint-se un en tot moment com flotant sobre l'asfalt. El cotxe m'ha permès provar alguns elements que encara no havia tingut en cap cotxe. Primer un canvi automàtic amb dos modes, normal i sport, i amb possibilitat de fer-lo anar seqüencialment amb palanques al volant. La veritat que malgrat la comoditat que aporten els canvis automàtics, no deixen aquests sempre de decebre'm, esperant algun dia provar el tant lloat canvi DSG del mateix grup VW. I és que quan un vol participar activament, canviant a funcionament seqüencial, el canvi segueix prenent les seves decisions i canviant de marxa quan li ve de gust sense tenir en compte les intencions del conductor. Això molesta especialment en mig d'un adelantament, on un no considera necessari fer-lo amb gas a fons, comptant però que el canvi no et passarà a marxa superior enmig d'ell... Per la resta la versió Sport automàtica realment sí és adequada per estar preparat per adelantar, ja que sempre va amb una marxa inferior respecte a la normal. De totes maneres no s'entén que quan el conductor ja decideix passar manualment a marxa superior, el canvi decideixi unilateralment passar a marxa inferior un minut després.
Interessant també la suspensió pneumàtica adaptativa, que permet en plena marxa canviar entre les diferents modalitats, confort, dinàmica i allroad, modificant l'alçada i rigidesa de la suspensió.
El motor era el 2.7 TDi, 180 CV i parell abundant, necessaris per moure un vehicle que ocupat ronda les dues tonelades. Agradable de conduir ja que respon bé des de baixes voltes, no impressiona però en comparació amb vehicles de molt menys pes equipats amb motors de menys envergadura (com l'A3 2.0 TDi que tinc aquests mesos per aquí).
Com el trajecte d'autopista s'ha reduït a 10 km al voltant d'Ingolstadt (amb bastant tràfic) només he pogut assolir els 200 km/h, sense comprobar les possibilitats reals del cotxe i la resposta al límit. La resta ha estat trajecte per les sempre pesades Bundesstrassen.

Comparativa amb el Mercedes Classe E

Casualment abans d'ahir havia provat molt curtament el Classe E que s'ha llogat l'Adri per aquí i que seria el rival natural de l'Audi. El trajecte va ser curt i el motor era el base gasolina, no comparable. Però sí que un pot dir que a nivell d'acabats, d'acústica, de disseny modern interior, comoditat la marca d'Ingolstadt està per sobre de la de Sindelfingen. El bon treball de la marca del grup VW està donant els seus fruits i això explica el terreny que va guanyant respecte als seus tradicionals competidors, BMW i Mercedes que realment no ofereixen la mateixa qualitat ni equipament per el mateix preu.

1 comentari:

flop! - Ivan Rodriguez ha dit...

doncs res, tu, m'has convençut. M'he decidit a treure'm el carnet i aquest sera el primer cotxe que em comprare!
No me'n podras treure un de baratet tu?
;)
Salut!