18 de setembre 2007

Primera baixa laboral i primer metge a Alemanya

Ahir vaig tenir la primera experiència d'haver d'anar a un metge alemany. Tot va començar dijous passat, quan vaig sortir del curro amb un malestar general, lleuger mal de coll, cervicals carregadísimes i febre al vespre. Res que no hagi passat mai, vaig pensar, Paracetamol i aspirines, una bona suada per la nit, i al dia següent com nou. La suada però va faltar perquè amb calefacció, manta i nòrdic seguia tenint fred, així que divendres em vaig llevar malament i no vaig anar a treballar. Podia ser un principi d'angines, vaig pensar que amb divendres i tot el cap de setmana amb aquest tractament hauria de ser suficient. Naturalment vaig millorar, però sense tenir ja fred ni febre, les tardes seguien mostrant un empitjorament general. Ahir em vaig llevar bé i vaig decidir anar a treballar, però per la tarda recaiguda de nou, així que tenint l'IAA i la visita del Lluis i la Cris dijous vaig decidir fer el gran pas: anar a un metge a Alemanya (ni a l'Erasmus ni durant l'any que porto ho he necessitat mai).
Naturalment primer em vaig assessorar. Aquí no hi ha ambulatoris públics, només hospitals o metges privats, que cobren del pacient o de les mútues (Krankenkassen) a les quals tothom està associat. El meu jefe em va aconsellar la metgessa a la qual ell va i que no em queda lluny de casa, i parlant amb una residenta em va explicar totes les situacions possibles quan ensenyi la targeta sanitària europea. Per sort on vaig anar ja ho coneixien, així que el tràmit és pagar 10 € que et permeten visitar qualsevol metge durant un trimestre i la visita sí que corre a càrrec de la nostra Seguretat Social. A més, has de signar un paper dient quan marxes del país i dient que no has vingut específicament per rebre atenció mèdica. Les instal.lacions estaven impecables.
Passada la burocràcia, la visita va ser curta però satisfactòria. Una doctora que inspirava confiança i que em va diagnosticar bronquitis. Em va donar antibiòtics, 3 pastilles (i sí, realment venen caixes amb només tres pastilles) que fan efecte durant 10 dies, "perquè un enginyer d'Audi ja sé que no es quedarà 5 dies més al llit". Efectivament dijous he d'anar a l'IAA (saló de Frankfurt) sigui com sigui. Ara el meu dubte és saber si tan poca dosi d'antibiòtics seran suficients venint d'una Espanya on durant molts anys vam abusar d'ells.

7 comentaris:

Txes ha dit...

osti kus, millora't.
I quan et recuperis explica una miqueta més com funciona el sistema sanitari. Perquè allà tenen seguretat social, no?

flop! - Ivan Rodriguez ha dit...

jajaja, kus, aqui tambe hi ha antibiotics de nomes tres comprimits(i si, en caixes de nomes tres comprimits). Segurament era Azitromicina. Ja pots estar tranquil per les dosis si el diagnostic ha estat be i si no son resistents, que seria extrany.

Salut i força!

sukkus ha dit...

Ivan, puto crack, ho has clavat. La veritat que em deixes més tranquil xD. Acostumat a les caixes que em donaven sempre de petit, amb triple dosi diària, etc. em feia dubtar. Esperem que tinguis raó, de moment avui millora cap, esperem que demà es noti l'efecte acumulat ja de les dues pastilles que porto.

Anònim ha dit...

joder
jo no n'he vist mai aquestes de tres capsules.

i per que no es difonen més aqui?
donaria la impressio que son mes potents i potser la gent no n'abusaria tant.

respecte al tema dels antibiotics, podriem possar un component a la formula, que en cas si es prenessin en exces, et vinguessin unes diarrees brutal (buenu, de fet ja en donen de diarrea els antibiotics, pero es podria mirar que fos mes abundant)

Marc Gil ha dit...

Jajajaaaa

Aitor estàs fatal. "que donin diarrea abundant"

Estàs xalat o què? A veure quin laboratori farà un fàrmac que si et passes de la dosi et cagues a sobre? jajajaja

A més, a Espanya tenim els típics iaios que demanen "no, no,...dame más pastillas que con esto no tengo pa na. Que estoy mu mal de lo mío hijo (ai, divina joventud)"

Anònim ha dit...

3 pastillas? mientras no sean supositorios...jeje

mejórate.

Anònim ha dit...

bones crack,

be,espero que ja estiguis recuperat 100% de les teves angines.

Jo tb vaig patir-ne unes durant el meu Erasmus a Jena, i despres de passar-me 4 dies amb paracetamols, i sense cap millora, tb vaig anar al metge. I el mateix: 10€, omplir aquest paperet, i les mateixes pastilles de 3 capsules. Jo dubtava completament del seu efecte, pero en 2 dies ja estava totalment sa, aixi que segur que tu tb

una abraçada i espero que la fira de Frankfurt hagi estat positiva.
cuida't
xavi