12 de novembre 2007

Ratsch & Tratsch i Catan

Després d'uns últims mesos frenètics on no he parat massa, ha arribat l'hivern a Ingolstadt i amb ell s'han acabat els plans de cap de setmana (tot i que alguna cosa haurem de fer). En tot cas, la veritat és que de tant en tant va bé i realment necessitava un de descans, d'estar molt per casa, mirar pel.lis, tennis, aprofitar per netejar i planxar una miqueta i mirar per la finestra com neva. De totes maneres alguna coseta sí que vaig fer, entre elles anar per segon any a l'obra de teatre que fa anualment el meu coordinador d'Audi, en un grup amateur. Aquest any s'havia millorat l'acústica, el sopar només es podia fer abans de l'obra (beure sí podies demanar per sort) i sobretot la meva comprensió del bavarès ha millorat bastant, el què em va permetre entendre un 25% (molt millor que el 5% de l'any passat). Gens malament tenint en compte que altres alemanys no baveresos entenien el 50% (com els companys seatons de departament estan de vacances em va tocar anar amb els Audianers). I és que encara que a Audi es parli molt bavarès, en el llenguatge de feina només canvia l'accent i pronunciació, però en una obra teatral d'ambient rural fins i tot les paraules poden ser molt diferents. L'obra era una comèdia sobre la rumorologia que es crea al poble quan un pagès rep una carta de Minga (Munich en bavarès) i no vol dir el seu contingut. Malgrat no entendre la majoria d'escenes gracioses, vaig entendre la trama, el final (important, saber què cony deia la carta) i la dedicatòria que e van fer en les paraules posteriors del coordinador (actor i director), acabada l'obra.
Després, doncs un any després, per fi he pogut estrenar el Catan amb gent d'aquí. Dues partides intenses que ens van mantenir fins les 4h, la segona amb victòria local en una d'aquestes partides que m'agraden tant en què tothom està amb 9 punts (bé, jo estava amb 8 però vaig fer el salt al 10 en una ronda). La primera, una de les partides més rares per distribució dels materials. Espero que en aquest fred hivern que ens espera aquest hagi sigut l'inici per futures nits de vici.

0 comentaris: