04 de febrer 2008

Votar en blanc?

Des que es va retirar de la política activa i a pesar del seu anunci recent de què pateix Alzheimer, l'ex-alcalde de Barcelona i ex-president de la Generalitat s'ha decidit a torpedejar regularment l'oasi d'apatia que tenen establerts els polítics actuals amb sinceraments incòmodes del passat i ara demanant el vot en blanc en les pròximes eleccions.
La situació política actual no és molt diferent que la què em va portar a votar a Escons Insubmisos en les passades eleccions per a la Generalitat (a les municipals de Barcelona sí vaig tornar a votar partits convencionals ja que considero que són eleccions més properes i on un sí pot mirar diferents propostes que afecten al seu barri). Partit que, per cert, també es presenta a les generals i acaba d'obrir un bloc. En el meu cas aquest cop no votaré perquè en la meva novament condició d'exiliat (curiosament també em vaig perdre les últimes generals per estar vivint a Alemanya) ja faig tard novament, la qual cosa aquest cop em preocupa molt menys que en les anteriors on es donaven unes circumtàncies especials. Així que no cal que em trenqui massa el cap amb què hauria votat en cas d'haver-ho pogut fer.
No sé si aquestes són les eleccions ideals per votar en blanc, si tot i haver de governar amb partits catalans, obtenim el què obtenim, no em vull imaginar sense aquest poder. Però és interessant que un ex-president el demani, és una prova del nivell que estem tenint (i que teníem quan ell estava també per cert) i els arguments esgrimits són realment certs. Interessant però és la reflexió que fa sobre el gir europeu, potser sí que és el partit que falta, un partit europeïsta de veritat i intentar obtenir a Europa el què sembla impossible després de tants segles obtenir d'Espanya. Clar que per a això potser Europa també hauria de donar certs pasos endavant que no encara ha donat, com una Constitució que representi a la seva gent i un govern europeu, les decisions del qual afectin i arribin a la consciència de la població...

0 comentaris: