08 d’octubre 2005

L'eclipsi

I finalment el somni es va cumplir. Després d'haver perdut l'oportunitat l'any 2001 de veure el primer eclipsi solar que hi ha hagut en els nostres territoris fins on m'arriba la memòria per culpa d'estar donant classes particulars en una casa on no tenien res que servís, aquest cop el vaig poder contemplar en tota la seva grandesa i amb els millors mitjans.

Anava amb el meu cotxe direcció a l'empresa equipat amb un CD, que havia llegit el dia anterior a la Vanguardia era un mitjà segur, malgrat que no permetia veure'l amb gran definició. I llavors em va venir la idea, per fi havia de servir d'alguna cosa estar currant al costat d'una de les nostres fàbriques, havia de trobar la pantalla per soldar, el mitjà més segur per veure-ho.

Van arribar les 11, vaig baixar a buscar-la i vaig sortir a fora. Efectivament, no hi havia ni un núvol al cel, però es notava clarament que hi havia molta menys llum del què és normal per l'hora que era. De totes maneres una ullada directe cap al cel, intentant mirar de reüll al cercle solar, no permetia distingir res especial. Llavors vaig alçar la pantalla posant-la davant els meus ulls. Vuala! Per fi els meus ulls contemplaven en la realitat (imatges ja n'havia vist és clar) com el nostre preciós satèl.lit s'interposava entre nosaltres i l'astre solar que ens il.lumina diàriament. Com si es tractés de la lluna en quart menguant, només una petita porció del sol amb forma d'ungla ens feia arribar la seva llum. Vaig mirar uns quants cops més, entremig dels companys que també miraven. Finalment havia complert una de les coses que volia veure amb els meus ulls en la meva vida, com a afeccionat que havia estat a l'astronomia (ara ho tinc una mica deixat per falta de temps) allò em feia una il.lusió especial, malgrat saber el què era i haver vist ja moltes imatges.

Ara només em falta completar el somni podent veure algun dia un eclipsi solar total... Per sort en principi encara em queden anys per poder-ho realitzar.

0 comentaris: