29 d’octubre 2005

Quilombo

Aquest és el nom d'un bar de copes a on vaig acabar ahir, en una nit on anàvem guiats per les amigues d'una amiga. He de reconèixer que és el segon cop que he quedat amb elles, i els dos cops m'han acabat portant a llocs curiosos, o si més no diferents a l'ambient en què estic acostumat a moure'm, la qual cosa m'agrada per canviar d'aires.

El primer cop va ser Cafe Royal, un bar musical amb pista de ball força gran als voltants de Plaça Reial, bon lloc gratuït per moure l'esquelet fins les 3, amb una barreja de gent internacional, una mica xic i amb música electrònica gens comercial.

El d'ahir era un bar de copes curiós, amb música en viu, bé, no sé si sempre serà així, però en l'estona que jo vaig estar van tocar la guitarra dos personatges diferents, sentats entre la gent i acompanyats d'un grup d'amics, com si es tractés d'un altre grup de clients. El local disposa d'un parell de taules a l'entrar, una barra entre mig i la sala principal, no massa gran, on tota la clientela està sentada en taburets amb taules petites entremig. Quan un entra allà pensa que no hi ha lloc, que allò està ple, però només cal demanar a un dels imaginatius cambrers, perquè de manera increïble et faci lloc per un grup de 14 persones com erem ahir en el vell mig del local. Naturalment la comoditat i l'amplitud no serien les paraules que definirien com un està en el Quilombo, però si un s'ho pren amb humor i s'apunta a l'ambient amb el bar cantant algunes de les cançons que el músic està tocant, acaba apreciant l'encant del lloc. També s'ha de dir que per sort ahir quasi ningú estava fumant, la qual cosa és d'agraïr en un local així, doncs del contrari suposo la meva percepció hauria estat més negativa. No sé si va ser mera casualitat o degut a les característiques del lloc atrau a gent no fumadora, o fumadors que entenen que allà és millor abstenir-se.

Com a recomenació, no demanar birra i si es fa, d'importació, doncs el preu mínim és 4 €, per la qual cosa surt més a compte demanar altres coses, com el mojito especialitat de la casa, molt bo i per 5 €.

Desgraciadament ahir estava molt cansat i no em vaig quedar massa estona, però si algú hi vol anar algun dia, trobarà a aquest narrador una persona que l'acompanyi.

0 comentaris: