14 de gener 2007

Getränkemarkt

Una cosa que m'agrada molt d'Alemanya són els Getränkemarkte, o supermercats de la beguda, on un pot comprar caixes de beguda (ja sigui cervesa, aigua mineral, sucs...), i després quan s'han acabat les tornes buides i et tornen diners per cada ampolla i per la caixa. Són molt pràctics per a un servidor com jo, que sempre ha de tenir cervesa per casa, ja sigui per consum propi o de visites que puguin venir. Compres la caixa i quan s'acaba, la tornes i la repostes.
Un cop buidada la primera caixa, ahir vaig tornar-hi, quedant-me però amb la caixa, per d'aquesta manera poder-la omplir ara ja al meu gust, agafant una cervesa de cada i així ampliar la meva col.lecció de xapes de cervesa. I vaig quedar molt content del resultat, només donant una volta pel què devia ser 1/5 part de la secció de cerveses, ja vaig poder omplir una caixa amb cerveses que crec que no tinc, a pesar de tenir ja 215 xapes d'aquest país. I això a Ingolstadt, algun dia d'aquests hauré de visitar un Getränkemarkt de München!!.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Aixo esta be, jo als USA, estava obligat a comprar les ampolles en packs! De manera que minim 6, i com que sortia mes barat si les compraves de 12 en 12 o 20 en 20, t'hauria costat bastant mes d'aconseguir tantes xapes!!!

Aqui la veritat que no en compro... m'alimento de pintes als pubs

Marc Gil ha dit...

Es que a Alemanya el sistema de producció de cervesa és diferent. S'allunyen de les grans empreses productores per fer-ho d'una manera més local i petita. Si aquí ja ens sorprén no poder trobar Estrella a Andalusia pq allà hi ha Cruzcampo, doncs a Alemanya aquest efecte és molt més gran. I d'aquí la gran varietat*

*Ho vaig aprendre quan vaig estar preparant un estudi sobre la birra per fer una presentació a Marketing :P

Odisseu ha dit...

Doncs jo al final no vaig poder triar IO al Master, pero la veritat, ara que ho dius, Marc, em feia molt la cosa de poder analitzar el mercat de cerveses a Espanya. M'agradaria saber com esta repartit el territori espanyol en base a les birres.

No em puc creure que sigui mes facil trobar Heineken a Barcelona que una Keller (be aquesta si, pq era dolenta, eh Caus, jejeje) ... be...jo diria que deuen estar fent la pirula d'alguna manera al mercat de competencia espanyol