16 de juny 2007

L'anàlisi prèvia de la final

Davant la pregunta de qui creiem que guanyarà la final que ens van els moderadors del fòrum acb.com, aquí va la meva resposta que serveix perfectament com a anàlisi d'un servidor. Ara només cal esperar que no em fallin:

"Pues yo espero que sea el Barça y creo sinceramente que lo puede conseguir a poco que salgan realmente concentrados (sin relajarse por la plaza de Euroliga) y demostrando que en momentos claves son un gran equipo.

El Madrid juega más como conjunto generalmente y se ha mostrado muy fuerte en casa este año, pero si el Barça ha podido ganar dos veces en Vitoria puede ganar sin duda una en Vistalegre, jugando como en semis. Con un Palau de las grandes ocasiones (como esperemos que sea) y el Barça de playoffs, al Madrid le veo menos posibilidades de ganar en Barcelona, aunque por supuesto la eliminatoria es muy igualada y puede pasar de todo. Ya que piden mojarnos 1-3.

Hay distintas opiniones por aquí respecto a qué juego interior es más potente. Para mi lo es el del Barça, reconociendo eso sí que no he visto a Moiso debido a mi exilio en Alemania xD. Marconato y Trias están a un gran nivel, Kakiouzis da el toque de polivalencia que en algun partido puede ser decisivo, Vazquez irregular pero en alguno de los partidos puede ser clave y ojo a Kasun, que espero que en estos días de descanso/preparación se convierta en el factor sorpresa. En todo caso un buen arsenal para cargar contra un juego interior del Madrid con menos hombres, pero con un hombre clave y que al Barça le cuesta parar: Felipe Reyes. Controlarle a él y sobretodo el rebote ofensivo madrileño es para mi la gran clave de la eliminatoria.

Respecto al juego exterior pues estará más igualado, Bullock vs Navarro, ambos pueden ser claves pero Navarro quizás es más difícil de parar. Seguro que Grimau y De La Fuente tendran más minutos para parar al americano. Aquí pueden ser importantes pues también los secundarios, Smith y Basile, ambos capaz de lo mejor y lo peor. Navarro y Basile parece que llegan en mejor forma, pero a ver cuando empiece la final. Mumbrú puede hacer daño porque el Barça no tiene alero alto, pero entre De la Fuente y Kakiouzis se le podría frenar en caso de ser decisivo (que por otro lado tampoco lo ha sido gran parte de la temporada a pesar de que hay pocos aleros como él en acb).

En cuanto a dirección de juego, ventaja para el Madrid, pero más decisivos los bases blaugranas, lo que en el básquet moderno acaba siendo normalmente más decisivo. Ukic y Lakovic son armas ofensivas en caso de fallar los escoltas-aleros, lo que da más posibilidades para resolver el ataque.

En todo caso el Barça demostró en Vitoria que es más que Navarro y espero que hagamos eso, repartir juego interior y exterior, e intentando jugar más como equipo, porque jugando a sólo triples, si no estamos acertados, el Madrid nos puede barrer con rebote, transición y juego más equilibrado."

3 comentaris:

Odisseu ha dit...

nomes discrepo de tu en una cosa... la clau de la lliga la tindra l'Albert Moncasi ;-)

vale vale... pero es que sempre el veig pobre a les estadistiques amb 0 minuts jugats, i em sap greu... diguem que sento certa identificacio, jejejeje

Crec que sera important que mantinguem a ratlla un home com Hervelle. Es un tio que no crec que sigui especialment bo (des del meu punt de vista), pero te aquell do de saber agafar be els rebots, i donar molts rebots ofensius a l'equip, i a sobre a vegades et fot el mate,... no se, per supoosat que Reyes es el perill, pero Hervelle t'aixeca els anims de l'aficio amb un parell de jugades.

Pel que fa als nostres, sembla que arriben tots en bon moment, i que jugadors que en un principi havien de ser secundaris (com ho havia de ser en Trias encara que despres de la Copa del Rei, ja ningu creu que sigui tan secundari..), i en Grimau, que aprofita be els minuts, i dona altres alternatives a l'atac.

M'agrada molt com s'entenen els pivots, fent-se assistencies molt bones.

Tambe seria important que Fran Vazquez deixes de fer 3 faltes els primers minuts... i a veure si kasun (dena) demostra alguna coseta.. perque a part d'alguna actuacio esporadica, tampoc no ha fet res de molt merit (ja se que ha estat lesionat).

Be, anims i sort...

Nomes espero que hi hagi 5e partit pq aixi el podre veure des de casa... o prenent una birra amb altres supporters de per aqui...

salut

Marc Gil ha dit...

Si, estic d'acord amb les apreciacions del JD. Hervelle és el jugador antibàsquet i tot el que no seria fairplay, però és el típic jugador del Madrid (històricament) que fot ràbia i que té un punt de moral per a la resta de l'equip...a part dels rebots que agafa i un tir exterior decent.

I de Kasun...aquest tio, perdó, és tonto. No pot ser que sigui tan destraler. T'ho dic perquè l'he vist en directe i per la tele i no sé perquè no li piten encara més faltes. Sempre, sempre, sempre, sempre baixa els braços i fot la garrotada. El Felipe se'l ventilarà en 3 minuts.

Espero que guanyin el primer partit a Madrid i després ja anirem a animar al Palau.

sukkus ha dit...

Sí, la veritat que quan avui llegia al blog el què vaig escriure a acb.com (per repassar faltes xD) també he pensat que potser m'havia deixat a l'Hervelle, que no només és tot el què molt bé noteu, sinó que a més sembla que també està en un bon estat de forma al playoff.

A Kasun no l'he vist quasi, però sí que hi va haver un moment de la temporada que va arribar a jugar bé (poc perquè es va lesionar de nou), no? Sinó, doncs mira, com a mínim els 5 minuts que duri desgastarà al joc interior rival xD