01 de juny 2007

Bicing

Avui m'he donat d'alta al servei del bicing. Aprofitant la meva estada a Barcelona la setmana passada em vaig registrar a aquest servei i després de rebre la targeta ahir, avui l'he activada per Internet. Així que quan torni a baixar ja podré estrenar aquest excel.lent servei posat en marxa per l'Ajuntament de Barcelona. Sense ser una innovació mundial (a Praga i Viena també l'he vist), sí que l'extensió que tindrà la xarxa, l'acceptació inicial que hi ha hagut (superant totes les previsions) i el bon temps que ens sol acompanyar, pot fer d'aquesta iniciativa un èxit molt interessant. La veritat que en aquesta última setmana passada allà, em vaig trobar amb moltes situacions on pensava, mira, ara agafaries una d'aquestes bicis. Trajectes que solen estar entre el límit de l'anar a peu (en el meu cas uns 20 minuts) i l'anar amb metro, són els ideals per reduir el temps de viatge. El preu irrisori de 6 € per aquest primer any (que han permès que fins i tot jo m'hi abonés a pesar del meu exili) han de contribuir a què tots ens hi acostumem i continuem quan els anys vinents pugin les tarifes (a uns també accessibles 24 €). Curiosament jo he utilitzat molt poc la bici pròpia per trajectes barcelonins, però el cert és que no és el mateix poder anar-hi i deixar-la sense preocupar-te de lligar-la bé, pensar si t'emportes el seient, etc. Una gran iniciativa per fer esport i tenir una ciutat més neta.

2 comentaris:

Odisseu ha dit...

jo ja em moro de ganes d'anar a la platja amb la bici!!

Tinc dos trajectes que m'aniran de puta mare... anar a casa la Montse, que estava just en el llindar entre metro i a peu, i anar a la platja...

Anònim ha dit...

Esto iría bien en algunas zonas de Barcelona:
Ascensor para bicis:
http://fogonazos.blogspot.com/2007/05/el-ascensor-de-bicicletas.html