08 de gener 2006

House of games (1987)

Pel.lícula curiosa que he vist després d'una ressenya fa uns mesos en el magazine televisiu de la Vanguardia, ara no el recordo, però sé que em va cridar l'atenció, i que me l'apuntés com a film per veure (no a la tele naturalment, entre setmana i a les tantes de la nit, com sempre pensant en els què treballem).
Finalment la vaig veure aquesta setmana, dirigida per David Mamet, és una producció americana que em duia el record de la gran Nueve reinas. No és que sigui una còpia, primer perquè és anterior i segon perquè la trama també és completament diferent, però si que parla sobre una sèrie de timadors professionals. En aquest cas la protagonista és una famosa psicològa, qui per tal d'ajudar a un pacient ludòpata endeutat, coneix a un jugador i timador d'ofici. Aviat s'establirà una relació curiosa entre ells que acabarà en un primer desenllaç sorprenent. Lamentablement al meu parer, la pel.lícula no s'acaba aquí i s'allarga uns 10 minuts més no massa afortunats. S'agrairia d'altra banda una major presència d'una banda sonora en certes escenes i una ambientació més real en algunes situacions per tal que el conjunt acabés sent gratificant.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei, dues propostes: una, no molaria posar 'nota' (rotllo orientatiu) a les pelis? No sé, per fer-nos una idea, per què jo m'ho prenc com una recomanació... i dos, estic llegint els darrers posts (desde 'Changi airport') i m'estic deixant els ulls!! Fons negre nunca mais!!

Anònim ha dit...

Home, el fons negre amb lletres blanques queda molt xulo pero si es cert que casca la vista al final. Tot i que jo crec que el problema es mes la lletra minuscula que no pas el color. Kus, fes la lletra mes gran!! Osti, t'imagines que fes servir la seva caligrafia per fer el blog? XD

Anònim ha dit...

CTRL + "+"

Anònim ha dit...

Buf, a veure:

1) Sobre la nota a les pelis, és complicat :). No sé, podria fer com als diaris i revistes que posen estrelles fins 4, però la veritat, tenint en compte que rarament aniré a veure alguna que sigui 1 punt o 1 estrella (perquè rarament vaig completament a l'aventura sense haver llegit res) i rarament un veu Obres mestres, la majoria de les pelis serien 2 o 3 estrelles, així que no sé fins a quin punt ajudaria. De l'1 al 10, tampoc sé si tinc coneixements i criteri per fer una puntuació tan exacta, i no sé, les pelis tampoc són exàmens a puntuar, a mi m'agrada llegir crítiques però rarament miro les estrelles que posen, perquè la gràcia és que amb el que t'hagin comentat vegis si la peli et pot interessar o no. Si vas amb la nota d'algú altre, et pots esperar més del què realment és i acabar-te decebent, sempre millor anar sense una idea massa clara al meu parer. I crec que haver de puntuar ara per ara em ratllaria pensar la nota, així que com el blog és per alliberar-me més que estressar-me, de moment si no t'importa seguiré sense fer-ho. Potser podria posar com al suplement TV de la Vanguardia, un comentari final del pal: recomendable, obra maestra, recomendable para los amantes de... deixa-m'ho pensar.

2) Fons - Tamanys de lletra: òstia, ja sabeu que el millor sentit que tinc és la vista, així que aquestes coses em costen, jo no tinc problemes amb això.
De debò cansa el fons negre, és que a mi de veritat que em mola molt, sempre que he pogut triar l'he elegit: winmx en el seu temps que tenia dos fons a elegir, el forum antiipy (òstia, com estarà ara que hi penso?), blog... Jo casi que diria que a mi em passa el contrari, em relaxa un fons negre que no enlluerni tant.

3) Gracias Pau, si és que qué incultura informática, madre mía, jajaja, mira que no saber eso. Doncs bé, com no sé si m'enrecordaria de canviar-ho cada cop (el tamany, el que surt per defecte a blogger), aquí teniu un pràctic truc per llegir amb el tamany que desitgeu, ja em direu si així és millor, sino ja miraria una altra combinació de colors...

Anònim ha dit...

¿CTRL + "+"? Claro, eso sí usas Firefox; en Explorer no. Y en operas y safaris, ya ni flagüers...
PD: Yo uso 'Morzilla', que conste...

Es cierto que en general queda más 'cool' una web en negro, pero los cánones mandan usar el blanco en pro de la legibilidad: http://www.sharpened.com/web/about/rules.html (5)

Anònim ha dit...

Y no hay trucos similares para explorer? Puto Bill Gates, abajo los programas Microsoft.

Anònim ha dit...

Eeeeeh . Eso de que sea más 'cool' una web con fondo negro es como mínimo discutible! A menos que te vaya el rollo emo, vamos ... no recuerdo ninguna página con fondo oscuro que me haya impactado por el diseño!

PD: IE, operas, safaris y otros animales - que les den.

Anònim ha dit...

Pero tio, no sabes que por el explorer se puede pillar hasta el sida ? Anda cambiate ya .. (y no postees un minuto antes que yo)

Anònim ha dit...

Eh, eh, que yo ya me pasé al mozilla también hace unos meses, no por el sida que nunca pillé nada, pero pa hacer boicot a Microsoft y pq me mola más algunas opciones del firefox.

Sobre lo del fondo negro, no lo hago pa ser más cool, ni me mola el rollo emo, pero me mola fondo negro y letras blancas, tampoco creo que sea tan raro. Y sobre los protocolos de legibilidad, coño, ni que escribiese con Arial Borrosa, mucho peor eran mis apuntes y la gente me los pedía xD