19 d’agost 2008

Terres altes centrals

Buon Ma Thuot potser no te res especial pero es una bon centre de partida per veure la regio. A traves d'una agencia (Damsam Tourist) vam llogar un cotxe amb xofer per dos dies (140 $, seguim baixant preus i aquest a mes parlava be l'angles), descartant la resta del paquet que ens oferien perque el trovabem car. Aixi va ser, pel nostre compte vam fer el mateix, estalviant-nos 40$ per persona respecte la primera oferta i 20 $ respecte la negociada. Amb el Gio ens vam dirigir primer cap al parc nacional de Yok Don, una reserva natural molt gran on hi ha tigres, lleopards i moltes altres especies de mamifers i aus, pero que el visitant nomes veura bufals i vaques domesticades, aranyes, aus i insectes diversos i si esta de sort una especie d'iguana. Tot aixo a part de l'elefant sobre el que pot anar montat i que es la principal atraccio del parc. L'elefant et porta durant una hora pel bosc, internant-se per zones frondoses i tirant algun que altres arbre, pero no creua el riu com es veuen en les fotos promocionals. En tot cas es logicament una experiencia mes anar sobre un animal de mes de dos metres, malgrat que tambe acaba un amb els ronyons baldats.
El trekking posterior pel bosc es completament prescindible i en tot cas com a molt d'una hora si el visitant vol caminar una mica per recuperar els ossos despres de l'elefant. Nosaltres haviem llogat dues hores (el guia es obligatori) pero no et porten enlloc en especial i tot es mes o menys el mateix. Completament deshidratats vam escurçar mitja hora la caminata, per amb el Gio anar a dinar a un lloc de carretera, repetint l'experiencia del sopar anterior.
En ben dinat ens vam dirigir a les recomables cascades de Dray Sap i Gia Long. La primera es espectacular i baixant per unes relliscoses escales un pot arribar quasi a dutxar-se sota elles. A mes caminant pel cami que voreja el riu un arriba a un pont penjant des d'on es te una magnifica perspectiva. La segona esta mes aillada i degut a que el pont penjant esta destrossat, un no pot obtenir la millor vista. De totes maneres, com nomes 7 km les separen, si es disposa de moto o cotxe es poden visitar tranquilament les dues.
L'ultima parada del viatge era el llac de Lak (50 km al sud de Buon Ma Thuot i a 150 encara de Dalat). Alla passariem nit en una casa rural sobre pilars en el poble de Jun, gestionat pel Mr. Duc del cafe Duc Mais. El cafe es el centre neuralgic del poble, i on es pot sopar, esmorzar i prendre quelcom. Mr. Duc gestiona poder dormir en les cases dels autoctons per 5$/persona (amb mosquitera inclosa), una experiencia recomenable per una nit sense dubte. En ben sopat un poc fer unes cerveses a les terrasses vora del llac, amb unes vistes i calma increibles. En aquest clima vam aprofitar l'angles raonable del Gio per aprendre algunes coses mes... com per exemple que tenir alguna experiencia amb una vietnamita sera impossible (a menys que un vulgui pagar). Tres mesos necessita un home per poder donar-li la ma a la seva novia, unes setmanes mes per besar-la i el sexe no arriba fins que un no li demana la ma. Aixi s'enten el poc interes de les autoctones la nit anterior... i les ganes de tocar carn dels vietnamites.

flop! - Ivan Rodriguez ha dit...

jajaja, m'imagino a quatre vietnamites borratxos tocant-te la panxa i rient i tu tot mosquejat...